Platba za WordPress službu přes PayPal? S jednou podmínkou.

Rok se sešel s rokem a doména volá po zaplacení. Protože jsem ji pořídil v rámci bloggerských služeb WordPress.com, rozhodl jsem se využít možnosti platit za tyto služby přes systém PayPal. Vedly mne k tomu bezpečnostní důvody – WordPress leží v Americe a je to poměrně exponovaná (tedy v zájmu škodičů) služba. Rozhodl jsem se tedy nevyužít tentokrát alternativní způsob, tedy přímou platbu kreditní kartou.

V blaženém bezpečnostní oblaku své mysli jsem při pořizování své PINless platební karty zakázal platby online. Říkal jsem si, že to není až tak potřeba, protože existují alternativní způsoby – dobírka, převod na účet, PaySec, PayPal atd. Když bylo v bance vše vyřízené a karta dorazila, svět se zdál naprosto v pořádku. Po čase se WordPress začal hlásit o svoji roční dávku a tak jsem rozhodl a založil účet na PayPal. Vše proběhlo hladce, GUI je intuitivní a jednoduché a proces se nikde nezasekl. Podstoupil jsem ověřovací proceduru (mail) a převedl část peněz ze svého účtu na PayPal účet. No a vybral „Renew now“ pro obnovení služeb na další rok. Na výběr jsou dvě možnosti – platba kreditkou nebo přes PayPal. Výběr přes PayPal vyžadoval můj login, vše ok, až na další krok. Systém PayPal odmítnul platbu uskutečnit, protože nemám k účtu (PayPalu) přiřazenou žádnou kreditní kartu.

A tak se odstartovalo putování za svatým grálem. Během cesty jsem dospěl k poznání, které úkony rozhodně nejsou řešením dané situace. Zde je jejich výčet:

  1. Není to chyba na straně WordPressu
  2. Není to chyba toho, že by Vaše měna byla CZK a ne USD
  3. Není to chyba toho, že by Váš balance byl stejný nebo o příliš málo vyšší, než je požadovaná částka k úhradě
  4. Není to záležitostí čekání

Po čtyřech telefonátech na helplinku PayPal jsem si nakonec mozaiku poskládal. Převod totiž skutečně potřebuje k dokončení vložení čísla kreditní karty. Tento údaj totiž slouží jako ověřovací faktor (tj. PayPal ho nikam neposílá). Když udělám spojnici k počátku článku – PayPal sice umožňuje přímé platby bez kreditní karty, ale jen na nekomerční účely (dary, rodina…). Pro komerční platby vyžaduje ověření kreditní kartou. Takže, nezbývá než se vydat do banky a na kreditce si aktivovat opět možnost online plateb.