ScanMail: Fatal Error During Installation

Chyba nastává při pokusu o reinstalaci nebo odinstalaci produktu Trend Micro ScanMail for Microsoft Exchange ve verzi 10 na Microsoft Windows 2003 serveru SP2, přičemž server předtím již instalaci obsahoval. Předpokládám, že máte před instalací/odinstalací odzálohované adresáře \Smex\config, \data a \storage.

 

Nejprve odstraníme z registrů záznamy o ScanMailu. Pak je třeba restartovat server, jinak nám systém během instalace oznámi „Error 1923“. A po restartu spustíme instalaci. Ještě pozor na existenci administrátorského účtu pro SMEX. Pokud si nejste jistí, buď zkontrolujte Active Directory (případně resetujte heslo na SMEX admin účtu) anebo vytvořte nový během instalace.

Zastavte služby ScanMail for Exchange Master Service, Remote Configuration Server a Systém Watcher a zkopírujte zálohy adresářů z předchozí přítomnosti SMEX na správné místo (viz výše). A spusťte znovu služby.

Nyní otevřete management webUI a zkontrolujeme nastavení jednotlivých funkcí aplikace. Pokud je vše ok, manuálně updatujeme virové/spamové definice. Pokud se nedaří aktualizovat, zkontrolujte nastavení komunikace mezi SMEXem a servery Trend Micro (Administration > Proxy). Pokud nepoužíváte proxy a SMEX nesedí na serveru s přímou konektivitou do internetu, nezapomeňte ověřit, jestli jsou na routerech/firewallech nastavená pravidla pro routování z Exchange serveru do internetu. Někdy se lze setkat s hláškou „update unsuccessful“ z důvodů nedostupnosti serverů. To se může stát, pokud při manuálním update zaškrtnete hromadný update. V takovém případě stačí updatovat po jedné nebo po dvou položkách.