Kompletní proměna uživatelky po svatbě

Svatba – spousta starostí a také radosti. Zvláště pak pro sysadminy, kterým se mění příjmení dam pod rukama. Byť to nemám logicky zdůvodněné, většinou se takové akce konají ve vlnách, podobně, jako těhotenství (začne jedna a jede to jak řetězová reakce…). A nyní si předvedeme, že změna příjmení uživatelky zase tak nepřekonatelný problém, z hlediska správy uživatelského účtu a mailové schránky, není.Způsob, který používám, začíná přejmenováním účtu uživatelky v Active Directory (pravé tlačítko .. Rename) + všechny další položky jako alias, přihlašovací jméno. Pokud má admin v Exchange (u mně 2003) nastaveno generování e-mailové adresy na základě uživatelského jména (Exchange system manager – recipients – recipient policies …), po přejmenování nezbývá, než čekat. Čekáme na vygenerování nové e-mailové adresy podle nového uživatelského jména.

Jakmile dojde k vytvoření nové adresy, okamžitě dostane prioritu a od této chvíle bude uživatelka přijímat nové maily na obě adresy. Odesílat bude (protože priorita) z adresy nové.

Aby se projevila změna jména i v aliasu e-mailové schránky (zatím existuje pouze změna v adrese), je třeba provést rebuild GAL (Exchange system manager – recipients – all global address list – …) a následně provést aktualizaci Recipient Update Service. (Exchange system manager – recipients – recipient update service – …).

No a pokud používáte Outlook/Exchange také v offline režimu, budete si muset aktualizovat OAB na svém kompu. Standardně tyto služby zajistí Exchange, který ve 24hodinovém cyklu automaticky aktualizuje na klientech (Outlooky) OAB. Pokud by to někdo nevydržel, stačí v Outlooku kliknout na „Odeslat a přijmout – Stáhnout adresář“ a dostane se mu aktuální informace ihned.

Užitečné linky:

http://support.microsoft.com/kb/841273

http://www.amset.info/exchange/usernamechange.asp